Clicky

Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

[K3] Sklep internetowy/koszyk dla Kohana Framework

74 odpowiedzi w tym temacie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź

Ankieta: Koszyk/sklep tworzony przez polski support Kohany powinien nazywać się? (32 użytkowników oddało głos)

Koszyk/sklep tworzony przez polski support Kohany powinien nazywać się?

  1. bollero (3 głosów [9.09%])

    Procent z głosów: 9.09%

  2. filemon (19 głosów [57.58%])

    Procent z głosów: 57.58%

  3. rubiko (8 głosów [24.24%])

    Procent z głosów: 24.24%

  4. rudy102 (3 głosów [9.09%])

    Procent z głosów: 9.09%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#1 Riu

Riu

    Senior Mastah

  • Webmastahy
  • PipPipPip
  • 949 postów

Napisano 14 styczeń 2011 - 17:10

Ko©hani,
W związku z tym tematem - http://forum.kohanap...pic,1530.0.html, oraz zainteresowaniem tworzeniem wspólnie w ramach polskiej społeczności Kohany jakiegoś projektu Open Source chciałbym zaprosić Was do wspólnej pracy nad projektem sklepu internetowego/koszyka. Każdą osobę zainteresowaną uczestniczeniem w tym projekcie proszę wpisanie się poniżej lub wysłanie do mnie wiadomości na PW z informacją co chciałby/co może zrobić w ramach takiego projektu. Można również od razu pisać swoje uwagi, zachcianki, pomysły. W ciągu kilku dni powinniśmy wiedzieć jaką siłą będziemy to robić i będziemy mogli zebrać pomysły. Następnie ze wszystkich uwag i pomysłów zrobimy listę TODO i wstępnie podzielmy się zdaniami.
Chciałbym aby od początku było jasne. Robimy to na licencji BSD. Akceptacja tego jest jedynym warunkiem uczestniczenia w tym projekcie.

Debian/Ubuntu + Kohana/Hanariu/Phalcon + MongoDB/MySQL + HTML5/CSS3 + Node.js/jQuery + CEO Sport Magazyn/CEO Hanariu


#2 Agares

Agares

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 14 styczeń 2011 - 19:11

Ja się chętnie zajmę JavaScriptem i pokrewnymi(acz CSS i HTML wolałbym unikać).

#3 mck

mck

    Jestę Blogerę

  • Admin
  • 1544 postów

Napisano 14 styczeń 2011 - 19:15

Ja was mogę wesprzeć merytorycznie, głównie od strony DB ;)

#4 dr.boczek

dr.boczek

    Młodszy Mastah

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 156 postów

Napisano 14 styczeń 2011 - 19:25

a ja zaproszę do zapoznania się z opencart i proponuję podobną funkcjonalność, kohanę niestety słabo znam

#5 Vokiel

Vokiel

    Młodszy Mastah

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 182 postów

Napisano 14 styczeń 2011 - 21:21

Też z chęcią włączę się w projekt, mogę zaoferować troszeczkę wiedzy z php, nawet trochę z Kohany oraz css, js, xhtml, sql. Do tego jakieś wyobrażenie, pomysły na funkcjonalności, szczegółowość. Z tym, że nie za dużo czasu, ale mogę przecież krócej spać ;)
"It's in our hands... It always was..."

#6 szok

szok

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów

Napisano 19 styczeń 2011 - 18:11

Chętnie w to wejdę, na codzień programuje w PHP5, w Codeigniter 2.0 i K2.4 ale chętnie przejdę tylko na K3 :)

Jak coś proszę pisać na jarolewski.piotr[malpa]gmail.com

Mogę uczestniczyć jako aktywny developer ;) Bylem bym nie musiał pisać kodu html/css pod IE :( najlepiej samo PHP, choć z html/css też mam do czynienia.

#7 deo

deo

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 19 styczeń 2011 - 19:07

chetnie sie przylacze na dniach napisze mniej wiecej co chcialbym robic.

wstepnie oparlbym sie na prestashop jesli chodzi o wzor na ktorym mozna by bazowac

#8 thejw23

thejw23

    Senior Mastah

  • Webmastahy
  • PipPipPip
  • 824 postów

Napisano 19 styczeń 2011 - 20:22

nie przesadzajmy. zaraz pojawi sie plan zrobienia super extra sklepu i padnie jak wiele takich projektow.

ja bym podzielil prace na etapy.

- koszyk. uniwersalny, nie bedzie zalezny od reszty skryptu
- backend: kategorie, produkty i klienci. struktura bazy, dodawane, edycja.
- frontend: autoryzacja, listing, wyszukiwanie
- backend: zamowienia. edycja.
- frontend: zamowienia, checkout.

i jedna uwaga: na starcie to layout powinien byc podstawowy, bez wodotryskow, obrazeczkow, animacji itd. po to aby szybko robic i sprawdac, a nie bawic sie w ukladanie listingu. nie wazne jak, byle sie wyswietlalo to co trzeba. na robienie template przyjdzie czas pozniej.

zanim zaczna sie prace trzeba ustalic w czym to bedzie robione. ORM? QB? Sprig? Jelly? SimpleModeler ;) ?
ja jestem za QB - jest standardowo w kohana, nie ulega drastycznym zmianom, malo obciaza system. mozna pomyslec klonie AutoModeler/SimpleModeler pod ten projekt, bo wygodnie sie z niego korzysta przy pracy z formularzami. ale to temat do zastanowienia. podobnie jak autoryzacja. SimpleAuth czy KohanaAuth? czy cos innego?

trzeba ustalic wstepny zakres sklepu. strukture bazy dla produktow czy klientow. taka podstawowa, najczesciej wykorzystywane rzeczy.

ja jestem jak najbardziej 'za' tym projektem, pod warunkiem, ze zaczniemy to z glowa: najpierw plan, potem svn/git plus jakas wygodna platforma do komunikacji i na koniec bugtracker. majac to dopiero mozna zaczac kodowanie.

na pytanie: a po co platforma do komunikacji odpowiem tak: a po to aby nie zasmiecac tutaj forum, chyba, ze wydzielony bedzie dzial na ten projekt. poniewaz wszyscy chca, a malo kto pracuje, wiec jestem za ograniczeniem dostepu tylko do osob zainteresowanych (z mozliwoscia dolaczania nowych) - zarowno do dzialu forum jak i repozytorium/mantisa. oczywiscie na koniec wszystko zostanie udostepnione na BSD.  a mantis przyda sie do planowania prac, dodawania bledow i zamykania etapow jakie juz sa zrobione (czyli bugtracker&todo w jednym)

jak robic to porzadnie. taki sklep to nie jest skomplikowana sprawa (wersja podstawowa), a majas dobrze przemyslana wersje podstawowa bardzo latwo bedzie ja modyfikowac i dodawac nowe rzeczy, pod konkretne projekty. i na tym trzeba sie skupic: na wersji podstawowej. Panowie, nie robimy magento, ale fajny sklep na kohana, idealny na wiekoszosc prostych projektow i swietny jako baza pod bardziej skomplikowane rzeczy.

Who's With Me???!!! :D

#9 Riu

Riu

    Senior Mastah

  • Webmastahy
  • PipPipPip
  • 949 postów

Napisano 19 styczeń 2011 - 21:32

@thejw23 - w 100% się zgadzam z tym co napisałeś :).
W piątek zamykamy wstępną listę osób chętnych brać udział w projekcie. Następnie na podstawie wszystkich uwag, które się tutaj pojawią (jak na razie w większości Twoich) sporządzę projekt planu pracy, oraz listę funkcjonalności (czyli de facto sprecyzowane etapy które wymieniłeś). Od razu uspakajam - również podobnie jak Ty jestem zdania, iż na początek podstawowa funkcjonalność. Jak będzie gotowa podstawowa platforma będzie można myśleć o "przybajerzeniu" tego.

Co do organizacji pracy. Pytanie do adminów forum.kohanaphp.pl:
1. czy istnieje możliwość wydzielenia działu dla określonych użytkowników?
2. czy jest możliwość prowadzenia projektu w jakiejś subdomenie kohanaphp.pl?
3. czy jest możliwość postawienia w takiej domenie mantisa?

Debian/Ubuntu + Kohana/Hanariu/Phalcon + MongoDB/MySQL + HTML5/CSS3 + Node.js/jQuery + CEO Sport Magazyn/CEO Hanariu


#10 Vokiel

Vokiel

    Młodszy Mastah

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 182 postów

Napisano 19 styczeń 2011 - 21:36

thejw23 i takie podejście mi się podoba!

Jeśli chodzi o zastosowane rozwiązania byłbym za opcją jak najbardziej standardową, tak aby można było to uruchomić na podstawowej instalacji frameworka, bez potrzeby wgrywania X modułów.

Jestem za QB ewentualnie ORM. Z QB będzie łatwiej przy bardziej skomplikowanych zagadnieniach no i raczej bardziej wydajnie.

Platforma do komunikacji jak najbardziej, do utrzymania kodu, to trackingu, tworzenia dokumentacji, przydzielania zadań. Osobiście jestem fanem Redmine bo ma wszystko co potrzeba, niestety jest napisany w RoR zatem może być trudniej z hostingiem. Oczywiście może być inny.
Moim zdaniem dobrze byłoby zacząć od platformy, wtedy na początku byłoby zbiorcze miejsce do zdefiniowania wymagać, określenia ram, jakiegoś podziału prac, rozdrobnienia to na poszczególne zadania itd.
"It's in our hands... It always was..."

#11 mck

mck

    Jestę Blogerę

  • Admin
  • 1544 postów

Napisano 19 styczeń 2011 - 22:25

1. czy istnieje możliwość wydzielenia działu dla określonych użytkowników?
2. czy jest możliwość prowadzenia projektu w jakiejś subdomenie kohanaphp.pl?
3. czy jest możliwość postawienia w takiej domenie mantisa?


1. tak
2. tak
3. raczej tak, a i chyba nawet svn się znajdzie ;)

#12 thejw23

thejw23

    Senior Mastah

  • Webmastahy
  • PipPipPip
  • 824 postów

Napisano 19 styczeń 2011 - 23:57

mysle, ze svn i mantis wystarcza. w mantisie mozna dodac projekt: wstepne ustalenia. dodac taski: koszyk, produkty, zamowienia, autoryzacja, database module itd gdzie bedzie mozna dyskutowac na temat danego elementu. majac zamknieta liste funkcjonalnosci, wiedzac co chcemy osiagnac, bedzie mozna zalozyc nastepny projekt: sklep i rozpoczac faktyczne prace.

i tu mala uwaga: potrzeba jest nazwa projektu - mozna zaczac myslec, pozniej wspolnie wybierzemy cos z listy :)

mantis przy odrobinie starannosci wystarczy do zarzadzania tym projektem. na poczatku trzeba bedzie (na irc?) ustalic wlasnie detale na temat samego prowadzenia projektu, potem juz w mantisie kontynuowac zabawe. nie wiem czy jest sens szukac czegos dodatkowego, jakiegos uzupelnienia do svn/mantis.

trzeba tez zadbac o wspolny kod, wiec kohana coding style plus phpdoc powinny byc wymagane. ten drugi ulatwi tez generowanie dokumentacji.

a jesli dzieki dobrej woli adminow wszystko bedzie na kohanaphp.pl, z svn i mantisem - nic tylko brac sie do roboty.

#13 Riu

Riu

    Senior Mastah

  • Webmastahy
  • PipPipPip
  • 949 postów

Napisano 20 styczeń 2011 - 02:00

Ok. Zróbmy z nazwą tak - kto chce zgłosić propozycję nazwy może to zrobić tutaj - na forum. Każdy kto zaoferował chęć udziału w projekcie może zgłosić tylko jedną propozycję. Propozycje innych forumowiczów nie będą brane pod uwagę. Po zgłoszeniu propozycji zrobimy ankietę, w której tym razem wszyscy forumowicze wybiorą nazwę.

Co do nazw kodowych po małej dyskusji na irc'u są 4 propozycje:
- nazwy polskich wódek (Starogardzka, Krupnik)
- polscy królowie (Chrobry, Jagiełło)
- wybitni polscy artyści (Mickiewicz, Chopin)
- miejscowości słynnych polskich bitw (Płowce, Grunwald)

Debian/Ubuntu + Kohana/Hanariu/Phalcon + MongoDB/MySQL + HTML5/CSS3 + Node.js/jQuery + CEO Sport Magazyn/CEO Hanariu


#14 oidnus

oidnus

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 20 postów

Napisano 20 styczeń 2011 - 02:19

Ja też chętnie  się przyłącze do projektu o ile zdolności i czas mi na to pozwolą postaram sie zagospodarować dziennie 1 czy 2h dla projektu.

W tego co widzie główne rozmowy idą na irc więc jutro się tak pojawię


#15 Riu

Riu

    Senior Mastah

  • Webmastahy
  • PipPipPip
  • 949 postów

Napisano 20 styczeń 2011 - 02:28

W tego co widzie główne rozmowy idą na irc więc jutro się tak pojawię

Mylne wrażanie. Wszystkie wątki i tak tutaj  się pojawiają. Z irc'a i FB odsyłam na forum. Jeśli coś pojawi się na irc'u lub FB to jest prawie pewne, że będzie też na forum. Ten kanał informacyjny będzie głównym - bo informacja i dyskusja zostaje. Irc - jest doraźny i dodatkowy, a FB ma charakter typowo newsowy i "obwieszczeniowy".

Debian/Ubuntu + Kohana/Hanariu/Phalcon + MongoDB/MySQL + HTML5/CSS3 + Node.js/jQuery + CEO Sport Magazyn/CEO Hanariu


#16 mck

mck

    Jestę Blogerę

  • Admin
  • 1544 postów

Napisano 20 styczeń 2011 - 09:12

Co do nazw kodowych po małej dyskusji na irc'u są 4 propozycje:
- nazwy polskich wódek (Starogardzka, Krupnik)
- polscy królowie (Chrobry, Jagiełło)
- wybitni polscy artyści (Mickiewicz, Chopin)
- miejscowości słynnych polskich bitw (Płowce, Grunwald)


Grunwald brzmi najlepiej ;)

#17 barat

barat

    Senior Mastah

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 703 postów
  • Skąd:Czerniejewo/Poznań

Napisano 20 styczeń 2011 - 09:36

byle nie Smoleńsk ;)

A z miejscowościami bitew (lub innymi ciekawymi) może być fajnie - jak będzie popularny to może więcej osób dowie się coś o Naszym kraju ;)

#18 Daredzik

Daredzik

    Młodszy Mastah

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 308 postów
  • Skąd:Pszczyna

Napisano 20 styczeń 2011 - 09:41

Kircholm ?

#19 askone

askone

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 90 postów

Napisano 20 styczeń 2011 - 14:23

Zgłaszam chęć swego współudziału w tym projekcie ;)

#20 Riu

Riu

    Senior Mastah

  • Webmastahy
  • PipPipPip
  • 949 postów

Napisano 20 styczeń 2011 - 14:24

A z miejscowościami bitew (lub innymi ciekawymi) może być fajnie - jak będzie popularny to może więcej osób dowie się coś o Naszym kraju ;)

No właśnie taka myśl padła na irc-u :).

Debian/Ubuntu + Kohana/Hanariu/Phalcon + MongoDB/MySQL + HTML5/CSS3 + Node.js/jQuery + CEO Sport Magazyn/CEO Hanariu


#21 spayder

spayder

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów
  • Skąd:Barcelona

Napisano 20 styczeń 2011 - 18:24

hej! widze ze juz troche osob jest chetnych, ale jesli wciaz potrzebujecie posilkow ja rowniez chetnie wezme udzial w projekcie


#22 thejw23

thejw23

    Senior Mastah

  • Webmastahy
  • PipPipPip
  • 824 postów

Napisano 20 styczeń 2011 - 19:03

skoro sa chetni, to chyba dobrze bylo by wybrac jakiegos magniera czy dwoch. osoby ktore beda koordynowaly prace.

#23 mck

mck

    Jestę Blogerę

  • Admin
  • 1544 postów

Napisano 20 styczeń 2011 - 19:14

^^ No ja widzę co najmniej 2 takie osoby, zgadnij kogo ;)

#24 thejw23

thejw23

    Senior Mastah

  • Webmastahy
  • PipPipPip
  • 824 postów

Napisano 21 styczeń 2011 - 13:19

poniewaz: Unless there are major issues found with this, it will be the last RC release, and expect a final 3.1 release very soon.
wiec chyba na tej wersji bedizemy robic.

Riu rzucil haslo, on tu rzadzi, wiec niech zarzadzi po weekendzie co dalej :) ilu chetnych, kiedy jakies organizacyjne spotkanie na irc itd. przed tym spotkaniem dobrze by bylo przemyslec caly projekt i zaproponowac juz konkretna wersje, aby bylo nad czym dyskutowac, moze wstepnie zaplanowac juz jakies etapy prac itd.

#25 Unexpected t_echo

Unexpected t_echo

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 25 postów

Napisano 21 styczeń 2011 - 14:06

Programowaniem w Kohana v3 zajmuje się od jakiegoś czasu, napisałem swój dość prosty CMS (nie jest to jeszcze finalna wersja bo są drobne błędy, ale generalnie działa), dzięki czemu lepiej poznałem już zasadę działania tego frameworka. Może bym się do czegoś przydał jeśli chodzi o programowanie w php.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych